© 2025 MergersCorp M&A International.
© 2025 MergersCorp M&A International is a global brand operating through a number of professional firms and constituent entities (“Members”) located throughout the world to provide Investment Banking, Corporate Finance, and Advisory Services and other client-related professional services. The Member Firms (“Members”) are constituted and regulated in accordance with relevant local regulatory and legal requirements. For more details on the nature of our affiliation, please visit our Disclaimer: https://mergerscorp.com/disclaimer. MergersCorp M&A International's franchising program is not offered to individuals or entities located in the United States.
The franchising program is offered by MergersUK Limited, a UK Company with its registered office at 71-75 Shelton Street, Covent Garden, London, WC2H 9JQ, United Kingdom.
MergersCorp M&A International provides strategic business advisory services, including preparing companies for growth and capital access. Through partnerships with licensed investment bankers, clients can access tailored capital-raising solutions.
U.S. Investment Banking Securities transactions are exclusively conducted by Spektrum Capital Advisors LLC, a Registered Representative of, and Securities Products offered through, BA Securities, LLC, a FINRA-registered broker-dealer. Check the background of investment professionals associated with this site on Broker Check.
Scuderia Ferrari Club Riga – Letland is een officiële Ferrari club met een uitgesproken internationale missie en de mogelijkheid om Ferrari evenementen over de hele wereld te organiseren.
De evenementen zijn bedoeld om de culturele, gastronomische en natuurlijke uitblinkers van de locaties te benadrukken door het maken van video’s zoals: de Letse Tour 2023 , en fotografie die uitzonderlijke marketingtools vormen voor sponsors, partners en regeringen van de gastlanden.
De evenementen profiteren van de aanwezigheid van uitzonderlijke getuigenissen van deelnemers zoals de voormalige Ferrari F1-coureur Mika Salo, en extra futures zoals snelle rijcursussen. Video- en fotomateriaal van hoge kwaliteit is een waardevol middel om wereldwijde zichtbaarheid te verwerven voor het merk en de partners. Naast toeristische en promotionele doeleinden kunnen de deelnemers aan het evenement deelnemen aan circuitdagen op F1-circuits over de hele wereld.
Dankzij hun connecties met de Scuderia Ferrari Clubs, Ferrari Owners clubs en Ferrari dealers over de hele wereld, is de club in staat om prestaties te leveren met Ferrari auto’s en prestaties te leveren in gebieden waar Ferrari zelf zich nog niet heeft gewaagd.
Het uiteindelijke doel is om Ferrari’s nummer 1 evenement wereldwijd te worden, om zo een belangrijk rendement te behalen dat nodig is om de zichtbaarheid van alle deelnemers van de club te vergroten.
Om een internationale referentiefunctie te vervullen, heeft de club een zeer unieke website gemaakt, met inhoud van hoge kwaliteit.
De club is beschikbaar om voorstellen van partners te evalueren met betrekking tot de planning van evenementen en is op zoek naar partners van het hoogste niveau die dit unieke initiatief kunnen financieren en bijdragen aan het succes ervan.
SFC Riga is opgericht om een wereldwijd referentiepunt te zijn in de wereld van Ferrari en F1.
De weddenschap is dat, zowel in het geval van Formule 1 als Ferrari, het aantal fans exponentieel is gegroeid en sneller groeit dan elke andere sportcompetitie ter wereld. Dit is te danken aan het feit dat F1 – en Ferrari, de koningin ervan – is veranderd van een categorie autoraces die alleen fans aantrok die het op de circuits volgden zonder tv, in een wereldwijd fenomeen dat een algemeen publiek aantrekt dat het volgt via tv en sociale netwerken en dat groeit, vooral in Amerika en Azië waar het eigenlijk niet bestond. Noch F1 (dat zich via Liberty Media voornamelijk bezighoudt met het organiseren en beheren van het F1 wereldkampioenschap), noch Ferrari zijn absoluut in staat om de relatie met zo’n groot aantal mensen effectief te beheren. In feite houdt Ferrari zich voornamelijk bezig met racen en het verkopen van haar auto’s, en laat het de relatie met haar fans over de hele wereld over aan haar fanclubs (slechts enkele van de ongeveer 200 bestaande clubs in de wereld, voornamelijk gevestigd in Italië, zijn daadwerkelijk actief en hebben een online structuur die verder kan gaan dan hun nauwe lokale grenzen).
SFC Riga, een lokale club maar met een internationale roeping en de mogelijkheid om overal ter wereld te opereren met behulp van het officiële Ferrari-merk, is van plan om dit gebrek te verhelpen door op te treden als een trait d’union tussen Liberty Media en Ferrari en de fans van beide.
Hiertoe is de activiteit van de club gebaseerd op een informatieve functie:
1) van de officiële website https://sfcriga.com/, die is ontworpen en gemaakt om een soort encyclopedie van passie voor Ferrari en Formule 1 te vertegenwoordigen, door middel van het verstrekken van informatie met betrekking tot F1 en Ferrari, momenteel gefragmenteerd en uitgedrukt in meerdere talen, zo niet zelfs in dialect, gereorganiseerd en uitgedrukt in het Engels;
2) door de organisatie van evenementen met Ferrari-auto’s die uniek zijn en worden gehouden op locaties die zelfs nog nooit rechtstreeks door Ferrari zijn bezocht, maar ook als openbare evenementen die de functie hebben om de doorkruiste gebieden en hun natuurlijke, culturele en gastronomische uitmuntendheid te promoten.
En in een sociale functie gekoppeld aan inclusief autorijden die is gebaseerd op:
a) het aanbieden, in verschillende talen en in samenwerking met de nationale blinden- en slechtziendenverenigingen, van audiobeschrijvingsdiensten van de Formule 1 Grands Prix;
b) het betrekken van visueel gehandicapten bij onze evenementen, waar ze ook plaatsvinden.
Dit project bestaat uit het creëren van een entiteit die fungeert als een transversale interface tussen Ferrari en Formule 1 en de fans van beide over de hele wereld.
Dit orgaan bestaat uit een rechtspersoon (d.w.z. naar Engels recht), die commerciële doeleinden heeft en die samenwerkingsovereenkomsten tekent met een aantal “Scuderia Ferrari Clubs” om een aantal activiteiten te promoten onder de “Scuderia Ferrari Clubs”. Het commerciële bedrijf zou een exclusieve internationale club beheren die verbonden is met de wereld van Ferrari, in samenwerking met de bevoegde “Scuderia Ferrari Clubs” voor het gebied.
Deze internationale Ferrari-club mag leden registreren door voldoende jaarlijkse bijdragen te betalen en op te klimmen naar volgende niveaus (bv. brons, zilver, goud, platina).
De activiteiten van de club bestaan uit het organiseren van een evenement per jaar met Ferrari-auto’s, het samenstellen van toeristische pakketten om enkele van de populairste GP’s bij te wonen (bijv. Monte Carlo, Abu Dhabi, Miami, enz.) en het plannen van enkele dagen met Ferrari-auto’s op enkele van de meest prestigieuze locaties in Europa.
Het jaarlijkse evenement wordt georganiseerd met de deelname (voor één dag) van de “Scuderia Ferrari Clubs” die bevoegd zijn voor het gebied en alle belangrijkste instellingen van de gastlanden. Dit evenement, dat zich in heel Europa afspeelt, voorziet in de deelname van Ferrari-auto’s, die worden geselecteerd door lokale Ferrari-dealers te betrekken, die de deelname vragen van Ferrari-eigenaars van wie ze geld kunnen vragen voor deelname aan het evenement of door ze te leasen. Clubklanten mogen tijdens de tour ook in de auto’s rijden.
Het wekelijkse jaarlijkse evenement moet de zichtbaarheid van het hele project garanderen. Er zullen video’s worden gemaakt door de belangrijkste internationale bloggers, die zullen worden gebruikt in de jaarlijkse marketingcampagnes van bedrijven die eigendom zijn van de leden van de club. De eerste van de wekelijkse evenementen zal de tour door Letland zijn in de derde week van juli 2023.
De reispakketten om de Grand Prix bij te wonen, die over de hele wereld plaatsvinden, worden georganiseerd in samenwerking met de bevoegde Scuderia Ferrari Clubs voor het gebied.
De dagen op het circuit met Ferrari-auto’s zullen worden uitgevoerd op prestigieuze circuits, zoals Monza, Imola, Zandvoort, Mugello, Vallelunga en zullen de klanten van de club in staat stellen om rondjes te rijden met de Reds, ademend in de geschiedenis van de F1.
“Ferrari” is een van de 10 bekendste merken ter wereld en daarom moest ook de wereld van de Ferrari-fanclubs op de juiste manier worden gereguleerd.
Een “Ferrari Club” is een onafhankelijk orgaan van “Ferrari S.p.a” met autonome beslissingsbevoegdheid. De Club bestaat uit mensen die elkaar ontmoeten, passies en gevoelens delen, het plezier van samenzijn en samen doen ontdekken, momenten van samenkomst en solidariteit organiseren, professionele training en kennis opdoen, cultuur ontwikkelen, we zijn samen als een grote familie.
Lid worden van een Ferrari Club biedt elk lid een exclusieve reeks privileges:
– De deelname aan een jaarlijks evenement gedurende een week;
– Een aantal pakketten (bij voorkeur 3 per jaar) om meer exclusieve Grand Prix te zien;
– 2-3 dagen per jaar op historische Formule 1-circuits met Ferrari-auto’s;
Elke “Ferrari Club” heeft de mogelijkheid om evenementen, promoties, partnerschappen, enz. te coördineren op een wereldwijd niveau met betrekking tot de Ferrari S.p.a. richtlijnen. Deze specifieke Europese Ferrari Club heeft al veel partnerschappen gesloten met institutionele partners en middelgrote bedrijven.
© 2025 MergersCorp M&A International is a global brand operating through a number of professional firms and constituent entities (“Members”) located throughout the world to provide Investment Banking, Corporate Finance, and Advisory Services and other client-related professional services. The Member Firms (“Members”) are constituted and regulated in accordance with relevant local regulatory and legal requirements. For more details on the nature of our affiliation, please visit our Disclaimer: https://mergerscorp.com/disclaimer. MergersCorp M&A International's franchising program is not offered to individuals or entities located in the United States.
The franchising program is offered by MergersUK Limited, a UK Company with its registered office at 71-75 Shelton Street, Covent Garden, London, WC2H 9JQ, United Kingdom.
MergersCorp M&A International provides strategic business advisory services, including preparing companies for growth and capital access. Through partnerships with licensed investment bankers, clients can access tailored capital-raising solutions.
U.S. Investment Banking Securities transactions are exclusively conducted by Spektrum Capital Advisors LLC, a Registered Representative of, and Securities Products offered through, BA Securities, LLC, a FINRA-registered broker-dealer. Check the background of investment professionals associated with this site on Broker Check.
This website is operated by MergersUS Inc a US Corporation with registered office at





Beschrijving
Scuderia Ferrari Club Riga – Letland is een officiële Ferrari club met een uitgesproken internationale missie en de mogelijkheid om Ferrari evenementen over de hele wereld te organiseren.
De evenementen zijn bedoeld om de culturele, gastronomische en natuurlijke uitblinkers van de locaties te benadrukken door het maken van video’s zoals: de Letse Tour 2023 , en fotografie die uitzonderlijke marketingtools vormen voor sponsors, partners en regeringen van de gastlanden.
De evenementen profiteren van de aanwezigheid van uitzonderlijke getuigenissen van deelnemers zoals de voormalige Ferrari F1-coureur Mika Salo, en extra futures zoals snelle rijcursussen. Video- en fotomateriaal van hoge kwaliteit is een waardevol middel om wereldwijde zichtbaarheid te verwerven voor het merk en de partners. Naast toeristische en promotionele doeleinden kunnen de deelnemers aan het evenement deelnemen aan circuitdagen op F1-circuits over de hele wereld.
Dankzij hun connecties met de Scuderia Ferrari Clubs, Ferrari Owners clubs en Ferrari dealers over de hele wereld, is de club in staat om prestaties te leveren met Ferrari auto’s en prestaties te leveren in gebieden waar Ferrari zelf zich nog niet heeft gewaagd.
Het uiteindelijke doel is om Ferrari’s nummer 1 evenement wereldwijd te worden, om zo een belangrijk rendement te behalen dat nodig is om de zichtbaarheid van alle deelnemers van de club te vergroten.
Om een internationale referentiefunctie te vervullen, heeft de club een zeer unieke website gemaakt, met inhoud van hoge kwaliteit.
De club is beschikbaar om voorstellen van partners te evalueren met betrekking tot de planning van evenementen en is op zoek naar partners van het hoogste niveau die dit unieke initiatief kunnen financieren en bijdragen aan het succes ervan.
SFC Riga is opgericht om een wereldwijd referentiepunt te zijn in de wereld van Ferrari en F1.
De weddenschap is dat, zowel in het geval van Formule 1 als Ferrari, het aantal fans exponentieel is gegroeid en sneller groeit dan elke andere sportcompetitie ter wereld. Dit is te danken aan het feit dat F1 – en Ferrari, de koningin ervan – is veranderd van een categorie autoraces die alleen fans aantrok die het op de circuits volgden zonder tv, in een wereldwijd fenomeen dat een algemeen publiek aantrekt dat het volgt via tv en sociale netwerken en dat groeit, vooral in Amerika en Azië waar het eigenlijk niet bestond. Noch F1 (dat zich via Liberty Media voornamelijk bezighoudt met het organiseren en beheren van het F1 wereldkampioenschap), noch Ferrari zijn absoluut in staat om de relatie met zo’n groot aantal mensen effectief te beheren. In feite houdt Ferrari zich voornamelijk bezig met racen en het verkopen van haar auto’s, en laat het de relatie met haar fans over de hele wereld over aan haar fanclubs (slechts enkele van de ongeveer 200 bestaande clubs in de wereld, voornamelijk gevestigd in Italië, zijn daadwerkelijk actief en hebben een online structuur die verder kan gaan dan hun nauwe lokale grenzen).
SFC Riga, een lokale club maar met een internationale roeping en de mogelijkheid om overal ter wereld te opereren met behulp van het officiële Ferrari-merk, is van plan om dit gebrek te verhelpen door op te treden als een trait d’union tussen Liberty Media en Ferrari en de fans van beide.
Hiertoe is de activiteit van de club gebaseerd op een informatieve functie:
1) van de officiële website https://sfcriga.com/, die is ontworpen en gemaakt om een soort encyclopedie van passie voor Ferrari en Formule 1 te vertegenwoordigen, door middel van het verstrekken van informatie met betrekking tot F1 en Ferrari, momenteel gefragmenteerd en uitgedrukt in meerdere talen, zo niet zelfs in dialect, gereorganiseerd en uitgedrukt in het Engels;
2) door de organisatie van evenementen met Ferrari-auto’s die uniek zijn en worden gehouden op locaties die zelfs nog nooit rechtstreeks door Ferrari zijn bezocht, maar ook als openbare evenementen die de functie hebben om de doorkruiste gebieden en hun natuurlijke, culturele en gastronomische uitmuntendheid te promoten.
En in een sociale functie gekoppeld aan inclusief autorijden die is gebaseerd op:
a) het aanbieden, in verschillende talen en in samenwerking met de nationale blinden- en slechtziendenverenigingen, van audiobeschrijvingsdiensten van de Formule 1 Grands Prix;
b) het betrekken van visueel gehandicapten bij onze evenementen, waar ze ook plaatsvinden.
Kans
Dit project bestaat uit het creëren van een entiteit die fungeert als een transversale interface tussen Ferrari en Formule 1 en de fans van beide over de hele wereld.
Dit orgaan bestaat uit een rechtspersoon (d.w.z. naar Engels recht), die commerciële doeleinden heeft en die samenwerkingsovereenkomsten tekent met een aantal “Scuderia Ferrari Clubs” om een aantal activiteiten te promoten onder de “Scuderia Ferrari Clubs”. Het commerciële bedrijf zou een exclusieve internationale club beheren die verbonden is met de wereld van Ferrari, in samenwerking met de bevoegde “Scuderia Ferrari Clubs” voor het gebied.
Deze internationale Ferrari-club mag leden registreren door voldoende jaarlijkse bijdragen te betalen en op te klimmen naar volgende niveaus (bv. brons, zilver, goud, platina).
De activiteiten van de club bestaan uit het organiseren van een evenement per jaar met Ferrari-auto’s, het samenstellen van toeristische pakketten om enkele van de populairste GP’s bij te wonen (bijv. Monte Carlo, Abu Dhabi, Miami, enz.) en het plannen van enkele dagen met Ferrari-auto’s op enkele van de meest prestigieuze locaties in Europa.
Het jaarlijkse evenement wordt georganiseerd met de deelname (voor één dag) van de “Scuderia Ferrari Clubs” die bevoegd zijn voor het gebied en alle belangrijkste instellingen van de gastlanden. Dit evenement, dat zich in heel Europa afspeelt, voorziet in de deelname van Ferrari-auto’s, die worden geselecteerd door lokale Ferrari-dealers te betrekken, die de deelname vragen van Ferrari-eigenaars van wie ze geld kunnen vragen voor deelname aan het evenement of door ze te leasen. Clubklanten mogen tijdens de tour ook in de auto’s rijden.
Het wekelijkse jaarlijkse evenement moet de zichtbaarheid van het hele project garanderen. Er zullen video’s worden gemaakt door de belangrijkste internationale bloggers, die zullen worden gebruikt in de jaarlijkse marketingcampagnes van bedrijven die eigendom zijn van de leden van de club. De eerste van de wekelijkse evenementen zal de tour door Letland zijn in de derde week van juli 2023.
De reispakketten om de Grand Prix bij te wonen, die over de hele wereld plaatsvinden, worden georganiseerd in samenwerking met de bevoegde Scuderia Ferrari Clubs voor het gebied.
De dagen op het circuit met Ferrari-auto’s zullen worden uitgevoerd op prestigieuze circuits, zoals Monza, Imola, Zandvoort, Mugello, Vallelunga en zullen de klanten van de club in staat stellen om rondjes te rijden met de Reds, ademend in de geschiedenis van de F1.
Ferrari Club
“Ferrari” is een van de 10 bekendste merken ter wereld en daarom moest ook de wereld van de Ferrari-fanclubs op de juiste manier worden gereguleerd.
Een “Ferrari Club” is een onafhankelijk orgaan van “Ferrari S.p.a” met autonome beslissingsbevoegdheid. De Club bestaat uit mensen die elkaar ontmoeten, passies en gevoelens delen, het plezier van samenzijn en samen doen ontdekken, momenten van samenkomst en solidariteit organiseren, professionele training en kennis opdoen, cultuur ontwikkelen, we zijn samen als een grote familie.
Lid worden van een Ferrari Club biedt elk lid een exclusieve reeks privileges:
– De deelname aan een jaarlijks evenement gedurende een week;
– Een aantal pakketten (bij voorkeur 3 per jaar) om meer exclusieve Grand Prix te zien;
– 2-3 dagen per jaar op historische Formule 1-circuits met Ferrari-auto’s;
Elke “Ferrari Club” heeft de mogelijkheid om evenementen, promoties, partnerschappen, enz. te coördineren op een wereldwijd niveau met betrekking tot de Ferrari S.p.a. richtlijnen. Deze specifieke Europese Ferrari Club heeft al veel partnerschappen gesloten met institutionele partners en middelgrote bedrijven.
Opbrengsten
Basic Details
Target Price:
$ 0
Gross Revenue
TBD
EBITDA
TBD
Business ID:
L#20220309
Country
Italië
Detail
Similar Businesses
Published on december 9, 2025 op 11:27 pm. Bijgewerkt op december 9, 2025 op 11:27 pm
Machine Part Mfg & Engineering voor fabrikanten
$950,000
Auto Onderdelen, Automotive
70-jarige geschiedenis van de productie van industriële verfsystemen
$30,000,000
Automotive, Diensten
PREVIOUS PROPERTY
Importeur-Exporteur van olie- en gasapparatuur
NEXT PROPERTY
30 jaar oude luxueuze kledingproductie